2011-06-12

Ni vet att ni vill ha den

Igår ringde min kusin och utbrast "sy mig en kasse ungefär som de där små man får på Pocket Shop". När jag nu sitter och filar på idéer för hennes kasse, utbrister en annan vän på msn: "j-a skitpåse jag fick på åhlens, andra handtaget gick sönder strax efter att jag lämnat dig... så jag hade inget annat val än att bära den som en amerikansk matpåse." Nu ska jag slå Åhléns med hästlängder och sy honom en hållbar manlig kasse i kritstreck.

Det bästa är att ha en tygkasse (helst en för varje tillfälle), ni måste bara komma på det själva också. När jag handlar små grejer säger jag alltid till om att jag inte behöver något påse eller kasse. Jag gillar butiker som faktiskt har som policy att alltid fråga. En gång på H&M fick jag motfrågan "har du något att lägga det i? annars ser det konstigt ut när du lämnar butiken". Plastpåsen har blivit som ett bevis för att man har handlat och inte snattat. Om jag har kvittot i handen när jag lämnar butiken borde väl det vara samma sak?

Så om du vill ha en tygkasse/påse men inte gillar någon av de som jag erbjuder, hör av dig och berätta vad du är ute efter. Ändamål, stil, storlek. Jag kan göra stora tygkassar också. Tänk bara på att ju större du har desto mer onödig skit stoppar du i den. Här kontaktar du mig: info@wallinskaya.com

Två tjejer med Wallinskaya-kassar 

Inga kommentarer: