2011-10-06

Frillan

Jag gillar att analysera hur jag byter frisyrer. Under en tid har jag försökt jobba på det där med att spara ut håret, men det vet vi ju alla, att det aldrig kommer hända. Här kommer bilder på mitt hårs utveckling de senaste två åren ungefär. Mest egentligen för egen del, men jag delar med mig av det ändå och avslutar med en bild från 2004 som nu blev ett frisyrmål för hösten 2011.

2009 hade jag tjock lugg och hår som var lite urtunnat nedtill, döläckert. Naturlig hårfärg.



2010 klippte jag av mig en massa hår och färgade håret i någon konstig färg, eller den ser konstig ut på den här bilden i alla fall.


2010 fortfarande. Jag färgade håret allt mörkare...


2011- Ångrade emellanåt att jag hade klippt mig, något som min frisör inte riktigt lyssnade på, så det växte ut väldigt långsamt.


2011 bytte jag frisör och skaffade en lite mer "kopprig" färg på håret.



2011 - till sommaren gjorde jag slingor i håret


2011 (fortfarande) sa jag till frisören att jag ville ha samma hårfärg som Scarlett Johansson har i Lost in Translation. Det var lite svårt men blev bra ändå.


2004 hade jag lite längre hår som lockade sig och kort lugg. Under den här perioden fick jag höra av en full kille att jag såg ut som sångaren i the Darkness. Nu kanske målet ska vara att ha det då. Det betyder att jag kan tjuvstarta med att klippa luggen redan nu medan jag väntar på att resten av håret ska växa ut lite. Hårfärgen får jag väl också fixa till lite, Scarlett blev inte så långvarig.

Inga kommentarer: