2011-08-29

Stickat, stickat, stickat

På Åhléns fann jag den här bilden. Det är reklam för smink men jag kunde inte sluta titta på den stickade... vad det nu är hon har på sig. Hur snygg var inte den på en skala och hur stickar man en fläta med tre istället för två? Jag vill göra något liknande. Det är ju bara det här med att det värmer lite ojämnt, men det går att ha den täckt över hela kroppen, åtminstone överdelen av kroppen.


Min systerdotter skulle få en stickad kofta av mig när hon föddes för över ett halvår sen. Den här började jag på förra sommaren men jag blev så trött på att följa en beskrivning, så allt "försvann". Nu när den här systerdottern visar upp sig i en massa fina koftor som olika kvinnor har stickat til henne, känner jag att jag också vill ge henne den här. Tyvärr insåg jag att jag stickat i storleken till en 3 månaders bebis, fast jag tänker mig att jag kan sy ihop den lite generöst så kanske den passar ändå. Orka riva upp halva koftan.


Och ett annat projekt jag håller på med just nu, är ett par fingervantar som ska ha en fläta på varje finger. Vi får se hur det slutar med den. Jag trodde det skulle vara jätteavancerat och svårt att göra fingrar, men det kom jag på alldeles själv hur man skulle göra. Det är bara väldigt knöligt och tjatigt att sticka varje finger, men fint ska det bli. 

3 kommentarer:

Sofia sa...

Ja! Koftverkstad snart!

Wallinskaya sa...

Ska du med göra kofta?! :)

Sofia sa...

nja pippitröjan är ju som en typ av kofta, liksom.