2012-09-22

Den färdiga koftan

Det är med grymt mycket stolthet jag visar upp den här koftan. Som jag har kämpat med den. Kanske mest på grund av min envishet som fått mig att vägra följa en beskrivning. Jag har bara blivit inspirerad av en beskrivning till den här koftan.



Jag minns när jag gick för att handla garnet en frisk dag i november 2011


De första maskorna på rundstickan



I början av april 2012 hade jag kommit så långt som nedan


Första ärmen


I slutet av april såg den nästan färdig ut


Jag visade stolt upp den på en syjunta i maj


Men till min stora besvikelse några dagar senare, såg jag att det inte såg klokt ut med avmaskningen där bak. Jag repade upp och tänkte om.


Det såg även konstigt ut där fram, så jag lärde mig äntligen hur det skulle avmaskas snyggt i juni. Det blev att göra om inte bara en gång, utan två eller var det tre? Jag har förträngt.


På en syjunta fick jag förslaget att knäppa koftan med horn istället för knappar.


Till slut köpte jag vita knappar i alla fall.


Nu är den i alla fall klar. Frågan är när den blev klar, för jag hade för mig att jag skrev ett inlägg om den då, men inte visade någon bild. Den har legat i garderoben och mognat en tid efter det, men jag har inte gjort en sak: Jag har inte blockat den. Det känns trist att göra det.




4 kommentarer:

Ester sa...

Åh, så snygg den blev! Och kul att få en hel resumé av utvecklingen. Du har verkligen visat prov på tålamod med denna! :) Kram

sandralinnea sa...

Den blev himla snygg! Och allt ditt stickande inspirerar dessutom till att kanske försöka väcka de sovande stickkunskaperna till liv hos mig också. Kanske ;)

Wallinskaya sa...

Tack, tack! Det är bara sätta igång med stickning, Sandra. What's stopping you? :D

sandralinnea sa...

Jag tänkte att jag skulle försöka slutföra något enda projekt innan jag ger mig på ännu fler. Ett broderi som är lite tråkiga efterstygn ifrån att vara klar, till exempel. Och min siffermålning! :)