2013-02-17

Att sticka en tröja till ett barn

En lärdom jag dragit på mig under veckan är följande:
  • Att sticka en tröja till ett barn som växer i raketfart är riskfyllt.
  • Att sticka en tröja och hela tiden tänka att det kommer bli för litet, är korkat.
  • Att sticka en tröja till någon som jag inte kan mäta på är också riskfyllt.
  • Att sticka en tröja utan att följa någon som helst form av beskrivning är onödigt dumt.
  • Att sticka en tröja och tro att resårens mått ska bli som resten av tröjan är att inte tänka rätt.
Det här har hänt
Min systerdotter har fyllt år och fått sin tröja. Den var för liten.


När jag öppnade upp mina ögon och mätte den här tröjan med dinosaurierna, upptäckte jag att den skulle passa min systerdotter som en smäck, förhoppningsvis, så nu ska jag skicka över en bild och fråga vad min systerson egentligen tycker om den här, eftersom han skulle fått den från början. Han kanske inte alls vill ha en sådan tröja... Dessa bekymmer!


Inga kommentarer: