2014-11-19

Storlek på ett barns hand


Att sticka till ett barns hand är inte det lättaste. Jag jämför med min egna hand och tycker att vanten ser väldigt liten ut. Ett barn är ju litet, men hur litet? Det bästa är att få mått men jag vill veta exakt på denna sekund. Det här har jag stickat efter en beskrivning ur en gammal bok där storlekarna hette barn, dam och herr. Ja, ni hör ju själva hur diffust det blir. Dock har jag stickat på 3,0 istället för 3,5 och använt några garner som är ännu tjockare än vad som varit lämpligt för 3,5 så jag känner att jag ligger i riskzonen. Kanske får jag sticka ett par till och ge de här till någon med lite mindre händer ändå.

Nästa gång jag ska sticka vante till någon annan ska jag visa den här bilden som jag hittade på Intersports hemsida:


Vanten på bilden är lite hemlig så därför visar jag i nuläget bara baksidan.

Inga kommentarer: