2015-09-01

Äntligen höst!

Det är faktiskt sant. Idag blev det höst både i almanackan och i väderleken. Det är inte mig emot. Igår när jag var ute och plockade äpplen och hade satt på min bebis den där stickade koftan kände jag att nu är det säsong för stickade plagg, nya projekt och lång rak höst utan en massa uppbrott som det alltid är på våren. Inte en sommar där alla åker kors och tvärs så en aldrig får tid att träffa sina vänner. Nu är det höst - den absolut bästa vardagssäsongen. Jag är inte ironisk. Och jag är inte heller negativ till vår och sommar men nu börjar riktig vardag. Jag har saknat den.


Och som jag kämpar på med nästa kofta! Den är i enklaste form för att det ska gå snabbt att sticka den. Men jag bedrog mig på måtten och de första ärmarna blev på tok för tighta så nu har jag repat upp den ena och sparat den andra (som ska repas upp sen) och börjat öka på med maskor mycket tidigare och oftare. Ser ni skillnaden?


Numera stickar jag aldrig med strumpstickor utan endast med rundstickor. Har fyndat några nya i Örebro på olika second hand-affärer. I en affär gled en av stickorna genom korgen så den låg inte kvar när jag var framme vid kassan. Det kändes som en katastrof men som tur var fanns det en likadan till. Det är ju smidigt att köpa begagnat just eftersom det är så himla billigt - 10 spänn styck.

Inga kommentarer: