2013-09-21

Inspiration och orättvisa

Jag surfar på datorn på mitt mobilnät och tror hela tiden att surfen ska ta slut så jag gör allt lite stressat, men samtidigt vill jag ju läsa igenom alla 199 olästa blogginlägg och har nu efter en lång stund kommit ner till 180 olästa inlägg. Allt är så inspirerande och jag tänkte dela med mig lite av det jag läst hittills:

Fredrika på Vinden skriver om ett genialt sätt att nysta garn på.


Petra har ändrat kurs och börjat sy i trikå. Jag blev inspirerad och påmindes i kommentarsfältet om att vi skulle ha en syorgie hos mig framöver så nu hoppas jag vi kan styra upp det.


Sen läste jag i två olika bloggar att personer fått frågan hur deras arbetsdagar ser ut. Varför får aldrig jag den frågan, tänkte jag. Jag skulle så gärna vilja berätta vilka sjukt arbetsamma dagar jag har och hela politiken kring hur äckligt snedfördelat det är med resurser i vårt samhälle. Ja, jag arbetar inom skolvärlden. Borde ha blivit frilansande konstnär istället.

3 kommentarer:

Esmeralda Steén sa...

Vet vad du menar... Jag jobbar också i skolvärlden, men inte som pedagog utan med personalfrågor och administration. Men i princip alla mina kollegor är pedagoger, så jag kan inte undvika att bli väl insatt i deras arbetssituation. Är du lärare?

Wallinskaya sa...

Ja, jag är lärare!

sandralinnea sa...

Skriv om din arbetsdag!