2013-12-04

Julstämning

Eller avsaknaden av julstämning. Det känns som att det fortfarande är september fast solen har börjat skära ner på sin arbetstid. Att sjunga julsånger på jobbet känns konstigt. Att kolla på julkalendern på tv och lyssna på radions julkalender känns inte heller helt i sin ordning. Men konstigt nog så ställde jag fram nästan alla julsakerna till första advent. Det var lika bra. Jag kunde inte komma på var jag skulle dra gränsen. Att vi inte har någon julgran än var ju en rätt bra gräns för att sakerna som ska vara i den, kommer dit när granen är på plats. Det känns fortfarande jätteskumt. 


Här står en tomte i köksfönstret och utanför fönstret lyser solen och gräset är grönt.


Förra året köpte jag de här handgjorda tomtarna av en kollega. De fick stå på spiselkransen...


...tillsammans med mina tre små tomtar som jag fick i en sån där paketkalender när jag var liten.

Det är lite som jul i Hollywood.

2 kommentarer:

Esmeralda Steén sa...

Sicka söta små tomtar! Jag tycker också att det känns lite konstigt, tror det beror på att jag inte sett en enda snöflinga! Men på något sätt så njuter jag av julsakerna och ljusen ändå, bara för att jag tycker så mycket om dem i sig själva:)

jennie sa...

Fina tomtar! Jag får julkänsla av alla tända ljus och röda detaljer inomhus när det är mörkt ute. Här stormar det på havet vilket är vanligt julväder för mig :)

Visst är rävtofflorna fina, vill ha dem! <3 Jennie