2015-11-17

Blåvita mössor


Här är Ivars nya mössa. Först stickade jag en som skulle passa hans huvud enligt beskrivningen, men den blev alldeles för liten. Då bestämde jag mig för att byta alla strategier och då blev mössan istället för stor. Den är stickad enligt DROPS beskrivning Charming Cooper men som vanligt har jag gjort någon ändring, som att göra den randig och skippat tofsen.


Återigen var det inte så lätt att ta en bild på den färdiga mössan. Barnet verkar inte så nöjd med den heller. Kanske kliar den?


I samband med att jag stickade på mössan fick min 7-åriga systerson syn på den. Han ville också ha en mössa och började direkt att rita upp hur den skulle se ut och sa att det skulle vara av garnet jag använde till Ivars mössa i exakt samma färger. Han sa att han kunde ge 300 kr för den men jag sa att han kunde få den i julklapp istället. Än så länge ser den ut såhär:








1 kommentar:

annasaviga sa...

Jag tycker mig märka en viss trend i din stickning just nu, gällande färg och form ;) Men varför överge ett vinnande koncept?

Min erfarenhet gällande barn och mössor: De sliter av sig dem hela tiden när man vill prova inomhus. Utomhus i kylan brukar de låta de vara. Så funkar mina barn i alla fall, hoppas du har samma tur med din lilla.