2015-11-22

Rött och vitt


Det är november. Deal with the bad picture. De här två garnerna bytte jag till mig i Stickameras restgarnsbyte för vä-häldigt länge sedan. Det ena är vitt, det andra är rött och rosa. Jag började sticka på ett par blå sockar till Ivar när han var pytteliten så jag gissar att de inte kommer att passa så det är bara att repa upp och göra något annat av garnet. Om jag hittar stickningen?

När jag köpte en blå bombarjacka insåg jag rätt snart att jag måste ha något om halsen för att den inte ska bli en tjock istapp. Jag kände på olika tjocka garner i en garnaffär men... hittade inget som kändes bra. Sen kom jag ihåg de här garnerna och tänkte att det här måste jag ju kunna få till en liten cowl av. Jag testar och börjar och försöker. Nu kör vi. 

Och det är för en gångs skull inte något som är blått och vitt. Eller har harlequinmönster.

Inga kommentarer: