2016-01-06

Polkagrisrandigt


Det här stickar jag på just nu. Stickningen har åkt ett antal resor tur och retur till mitt jobb. Först skulle det bli en liten cowl till mig själv men sen satte jag den på Ivars huvud och då passade den så bra att jag kom fram till att det ska bli en mössa till honom istället. Han behöver en varm mössa. De han har passar inte så det blir perfekt. Det är dessutom babymerino så det sitter ju fint på en nästan-bebis. 

För några år sen stickade jag en röd- och vitrandig tröja till mig själv som jag egentligen hade velat göra snedrandig men planerna havererade och ränderna blev på tvären istället. Såhär såg den tröjan ut.


1 kommentar:

annasaviga sa...

OOooo! Du stickar ju så mycket fint och inspirerar! Varför har jag inte tänkt på polkagrisrandigt på tvären förut? Kommer nog att bli en superfin mössa.