2016-01-17

Söndagsrapport på koftan

Här är min blivande kofta. Igår kväll började jag sticka på den. Jag har väldigt begränsat med tid till att sticka i och med att min son är som en liten kattunge på garnet så fort han får syn på att jag stickar. Förr om lördagskvällarna gjorde jag annat. Nu är stickning prioritet ett. Ibland hinner jag sticka andra kvällar också. Jag stickar även när jag har rast på jobbet. Ibland lyckas jag sticka på vägen till och från jobbet också.


Som en kul grej tänkte jag (kan inte lova att det blir så men det spelar mer roll för mig än för er om det blir av) lägga upp hur långt jag kommit varje söndag här på bloggen. Då kanske jag hittar ännu fler små gluggar att sticka så att det blir skillnad.


Än så länge känns det lite korvigt. Jag stickar med DROPS Alpaca och använder än så länge garn som blev över när jag stickade senaste koftan till Ivar.

De här inläggen får en egen etikett också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul idé! Kram från stickarkompisen på Lillan