2016-01-24

Söndagsrapport #2


Jag trodde inte att jag skulle ha hunnit sticka såhär långt på min kofta på en vecka. För det första var det väldigt roligt att sticka med mönster igen. Det är ett ganska svårt mönster att sticka, inte så mycket logiska vändningar och dessutom ska det göras intagningar så mönstret kommer av sig på två ställen. Det hade jag kunnat räkna ut bättre innan jag började sticka men jag vill inte repa upp och det kommer inte att synas. För det andra har jag nog nallat lite på sömnen och varit vaken lite längre på kvällarna och stickat framför tv:n. Hade det inte varit så komplicerat och jag vänt om och gjort om ett antal gånger hade jag kanske kommit ännu längre. För det tredje: Jag ville ha kommit långt inför det här inlägget, så det var en bra idé med söndagsrapport. Hoppas att det håller i sig.

Nu mäter arbetet 15,5 cm. Glömde tyvärr mäta förra veckan men då såg det ut såhär:



1 kommentar:

Helga sa...

Roligt att kunna se så tydligt hur långt du gjort :) Jag stickar på en enfärgad tröja och då känns det ibland som att jag inte kommit någonvart alls (vilket jag inte gör nu för den ligger i en påse haha).