2016-02-09

Mellanmålspåse med egentvinnad snodd


Det behövdes en påse till som går att dra ihop med snodd, så i söndags fick jag och min medhjälpare, ettåringen i hushållet, sy ytterligare en. En mellanmålspåse till skötväskan. 

Eftersom jag inte köpt någon ny snodd och fått tips från fröken slöjd om att tvinna egen snodd, fick det bli egen snodd. Jag är oftast lite trög och osäker när jag ska göra något nytt och vill verkligen veta exakt hur det ska gå till så att jag inte ger upp för att det känns svårt. Först hittade jag århundradets sämsta instruktionsfilm på youtube men sen mindes jag att fröken slöjd också lämnade en länk med instruktion (i skrift) på Skapligt enkelt. Det funkade ypperligt bra. Jag hade ingen kompis men väl ett skåpshandtag. De ser ju hemmagjorda ut, men jag gillar dem ändå.


Faktum är att jag sett barn göra det här på jobbet, fast då är det inte jag som gett upphov till det då, men nu kan jag ju göra det själv och det är busenkelt.

Inga kommentarer: