2016-02-17

Rävtights


20 april förra året, alltså för 10 månader sen, laddade jag ner ett gratis mönster på leggings. Jag köpte ett snyggt rävtyg på Stoff och stil och hade planer på att sy ett par rävtights. Det är ju så att mönstret bara är upp till 12 månader och min rävbeklädda bebis är 14 månader. Han är dock rätt smal så jag gjorde bara benen 4 cm längre än mönstret för det största. De är ruskigt tighta men jag är rätt känd för att gilla tighta kläder.

Anledningen till att jag gjorde det nu är för att jag ska sy något annat, som jag köpt mönster och tyg till. Det kändes mer genomförbart om jag började med något jag skjutit på så länge.


Är de inte tuffa? Jag vill sy jättemånga fler. Det är ju bara att tänja på mönstret ju mer ungen växer. Har hittat jättefina tyger på Ohlssons också. Det blir leggingsfest.


1 kommentar: