2016-02-02

Omklädd pianopall

För ungefär sex år sen såg jag den här pallen i ett skyltfönster till en secondhandaffär på Odengatan (i Stockholm). Jag gick in och köpte den och släpade hem den i en svart sopsäck på tunnelbanan. Alltså, det kanske inte verkar så krångligt men jag minns att det var ganska otympligt att resa med en pianopall. 

Jag gillade aldrig det här svarta linnetyget och tänkte hela tiden att jag ska klä om den. Skulle den fortsätta att vara svart eller skulle jag byta till rött. Hela tiden var det sammet det var fråga om och det var aldrig fråga om något annat än svart eller rött. Tänk att det kunde ta så lång tid att komma fram till det.


Det är inte alls komplicerat att byta tyg på en sittdyna som ligger löst på en pall, så det var snarare valet av färg som tog lång tid. Nu är det äntligen gjort. Det blev vinrött och jag är väldigt nöjd. 


Den matchar dock inte golvet i mitt nya pysselrum så nu ska jag börja fundera på hur golvet ska se ut istället. Det är nu en finlandsfärjeheltäckningsmatta i rött. Under den, för den ligger löst på, är det ett läbbigt plastgolv. Suck åt att folk genom tiderna haft så dålig smak.

Inga kommentarer: