2011-12-23

Årets julkort

I år bojkottar jag Posten för den har inte varit snäll 
så jag skänker portopengarna till välgörenhet iställ

Det började med att jag missade den där bäst-före-dagen för att skicka julkort på posten. Och sen har faktiskt posten gjort mig besviken i år. Paket som jag måste hämta med två byten i SL:s rusningstrafik och post som kommit fram en månad efter att den skickats. Jag ger inte mycket för posten, men däremot e-posten och att den gör det möjligt att skicka pengarna till något som behöver dem på riktigt. Jag skickade mina hemmagjorda julkort via mejl och multiplicerar antalet mottagare med vad ett frimärke kostar. Summan betalade jag till ecpat:

Svenskar utnyttjar barn sexuellt i utvecklingsländer och i Östeuropa samt på andra håll i världen. Sverige är ett av de industrialiserade länder som medverkar till att skapa en efterfrågan på sex med barn. Tusentals turister, affärsmän och andra reser årligen till andra länder och en del utnyttjar barn sexuellt i samband med resorna.


Inga kommentarer: