2011-12-01

Att städa en byrå

Ibland kan den här stackars bruna byrån falla i glömska och fyllas till bredden med allt möjligt. Det kan vara en enkrona, placeringskort från ett bröllop, ett plåster, en hatt och så vidare. Jag var tvungen att ta bort det fast jag avskyr att städa såna där ytor. Som belöning tänkte jag att jag skulle fotografera grejerna när det såg lite mer städat ut. En extra belöning var att min hustomte skulle dammsuga. Det gör han just nu, faktiskt just nu under stolen som jag sitter på. Han gör det utan att be mig lämna stolen. 



 Min antikhandlarvän Emelie hittade den perfekta födelsedagspresenten till min senaste födelsedag. En teaterkikare som låg fint paketerad i en spansk flamencoask.



Fjäderboan fick jag när jag fyllde arton år och den pryder enligt tradition guldspegeln som min pappa har gjort av en gammal ärvd tavelram. Fjädrarna skulle jag "ha till något" och under tiden får de liksom hänga på varsin ände av spegeln.


När min syster hade rest omkring i Asien några månader hittade hon den här huvudlösa ballerinan till mig. Den fungerar som smyckeshängare.

Inga kommentarer: