2011-12-29

Fodrade vantar

Jag tror att det här är början på en beautiful friendship mellan incawool och fleece. Eller ull och plast. Idag har jag köpt grått ullgarn, för jag tänker inte göra några färgglada vantar åt mig själv. Kanske kommer jag att ångra mig, men det är så grått och trist nu att jag lika gärna kan stämma in med rådande väderlek. Eftersom det blåser som sjutton just nu, jag tänker inte längre än näsan räcker, ska jag fodra med fleecetyg som jag införskaffat. Nackdelen är att jag måste göra innervantarna innan jag börjar med stickningen, för att veta vilken storlek de ska få. Att börja klippa och sy känns motigt när jag allra helst vill komma igång med stickningen. Ibland måste man göra saker man inte känner för... eller?


1 kommentar:

Sofia sa...

Vilken bra idé! Ska bli spännande att se :) Jag har just gjort klart två vantar, nu ska jag bara se till o fixa båda tummarna också. Och lite dekoratiooooon!

Kram!