2011-12-04

Magkänslan

För ganska många år sedan började jag märka att min mage inte riktigt mådde som den skulle. Det har gått i vågor och visat sig på olika sätt. Jag vet inte hur många läkarbesök jag gjort på grund av magen utan att få någon konkret hjälp, bara piller som ska ätas och fungerar inte det skulle dosen dubblas. Med konkret hjälp menar jag att hitta orsaken till problemet, hur jag kan förebygga problemet och så vidare Ofta förknippade jag det med stress eftersom det dök upp i perioder av stress och trötthet. Jag, som är hypokondriker och tror det värsta jämt, har tänkt att jag är allt från mjölkallergiker till drabbad av den värsta magsjukdomen. Jag har käkat Losec till förbannelse och alltid tänkt att det inte kan vara det som är svaret.

Senaste omgången jag fick besvär i magen berättade jag om det för en arbetskamrat som började observera mig och ställa en massa frågor. Till slut sa han att han hade beställt något till mig. Några dagar senare fick jag en växtbaserad vätska att dricka och växtbaserade tabletter att äta. Långsamt har jag nu börjat rensa ur kroppen på all form av onödiga saker som finns i hela systemet. I samma veva gick jag till en läkare (igen) för att berätta att jag inte tyckte att jag blivit hjälpt 45234 paket Losec senare. Han gav mig ett kemiskt utrensningspreparat som jag började använda parallellt.

Nu har det gått en tid sen jag började med mina medicinska ritualer och jag har märkt stor skillnad i många avseenden. Det känns som att gifter lämnar min kropp. Allting går i små faser, som att jag har blivit trött, men inte trött som att jag inte orkar något, utan jag är jättepigg och alert på dagarna och blir jätteskönt trött på kvällarna, vilket gör att jag sover längre. Humöret har också påverkats. Allt hör ihop, humöret påverkas av hur kroppen mår och kroppen påverkar hur sömnen blir. Med långa yogapass en gång i veckan fungerar kroppen som en kropp ska fungera och jag kan inte säga något annat än halleluja.



Inga kommentarer: