2014-10-21

Second hand

Den senaste tiden har det blivit en del besök på olika second hand-butiker runt om i stockholmstrakten. Eftersom mitt skapande inte är så aktivt just nu kan jag väl lika bra uppdatera bloggen med tips på second hand-affärer. Hade jag haft en enorm läsarkrets hade jag aldrig skrivit det här inlägget för jag tror någonstans att själva fyndandet ligger i att inte så många besöker just de här ställena. Det är alltså inte fråga om vintage-butiker nu utan fyndplatser för den som vill värna om miljö och plånka.

Norr om stan:
Myrorna Ropsten
Myrorna Sundbyberg

Mitt i stan:
Myrorna Tomtebogatan, Vasastan
Hornstulls marknad, Södermalm (varje söndag på den varmare tiden på året)

Söder om stan:
Södertörnkyrkan i Huddinge C
Erikshjälpen i Vårby
Hela människan i Tumba

Väster om stan:
Läkarmissionen i Vällingby (Johannelund)

1 kommentar:

Petra sa...

Sumpan och Ropsten är verkligen toppenställen. Har fyndat Hr mycket som hellst på båda ställena!