2012-06-28

Syjuntor

Jag hänger inte med att blogga för att jag gör så mycket som jag kan blogga om. Det är väl viktigare att göra nä att blogga, men jag vill göra något med alla bilder jag tar och ja, varför bloggar man och hela den biten. Och dessutom ska man jobba om dagarna.


Den senaste tiden har det blivit många syjuntor. Här ovan visar Petra sin färdiga virkade kofta. Hur snyggt som helst och ett mycket imponerande verk.


Clara bjöd på fantastisk fläderblomsdricka på sin balkong härom kvällen.



Den här väskan tycker jag är snygg, Petras pysselpåse. Tänk om man kunde skapa något liknande till sig själv. Jag har bambuhandtag, jag kan virka och jag har snygga tyger.


Här nedan ser vi Sofias projekt före hon repade upp.


Här är en bit av min kofta. Det blev såhär med resåren på den så kallade knäppkanten. Jag vet inte hur resultatet kommer se ut, men det får vi se när det är färdigt helt enkelt.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är viktigt att hinna med och göra något också. Bloggen ska helt klart komma i andra hand. Den där koftan är sannerligen ett fint arbete. Kul att hitta hit!

petra sa...

Instämmer till fullo! Men, när vi börjar tjäna pengar på våra bloggar och har det som sysselsättning kan vi blogga hela dagen lång...:-)

Wallinskaya sa...

Haha, åh då sitter vi där med bloggen som heltidsarbete och bloggar om vår fritid. :)