2013-01-05

Julklappar till syskonbarn

Jag har fem syskonbarn och när de ska få julklappar måste det ju för det första vara rättvist och för det andra tar det väldigt lång tid att hitta julklappar som alla ska bli nöjda och glada för, så 2012 bestämde jag mig för att tillverka mina egna julklappar till dem. De fick varsin mugg och varsin skål som jag ritat sånt som de gillar på.


Jag köpte skålar och muggar på Lagerhaus. Porslinspennor köpte jag på Kreatima. Det gick åt två pennor och den svarta tog slut, så jag fick rita skålar i rött. Jag letade i alla möjliga konstnärs- och hobbyaffärer men ingen hade svart.

Det är väldigt enkelt egentligen. Först skissade jag på papper, vad som skulle bli på porslinet. Porslinet ska sedan härdas 4 timmar i vanlig rumstemperatur och sedan 90 min i ugn på 160 grader (man ställer in det när ugnen är kall). När det är härdat tål det att bli diskat i diskmaskin.



10-åringen gillar Star Wars så han fick Yoda och R2D2 bland annat.
8-åringen gillar att läsa.



12-åringen gillar att rita och sitta vid datorn.



8-åringen gillar även Mindcraft och hundar.



1½-åringen gillar cyklar, fåglar och andra fordon så det fick bli telefontråd längs med en väg.



4-åringen gillar julen bland annat.


Inga kommentarer: