2013-01-07

Planer

Jag har väldigt många kategorier i den här bloggen. Det känns så spretigt men det är något jag själv använder ändå t.ex. när jag ska kolla upp vad jag har för planer, eftersom många planer sällan blir av. Ibland måste ju planer följas upp för att de ska bli ihågkomna. Senast jag gjorde ett sånt här inlägg var i april, så jag börjar med att se vad som hände efter jag gick igenom mina gamla planer då.


Jag vet att jag vid något tillfälle tänkte virka en badrumsmatta till mors dag, men det blev aldrig av. Det finns fortfarande hopp om plastpåseåterbruket, framför allt sen jag hittade följande videoklipp hos Riot Yarn.




Det här tyget har jag använt en bit av till mitt berömda stick- och virknålsfodral.




Och till slut, ett år senare, blev den faktiskt klar. Kors i taket. Mostern blev mycket glad för den också.





Jajamensan, den ser inte riktigt ut så, men nästan. Jag har tagit upp och börjat sticka på den här kjolen igen och det var så himla roligt att jag glömde tid och rum.


Ja, det var tillbakablickarna från april. Nu ska vi se om jag filat på något sedan dess och sett vad som inte gjorts med det.


Att sy är tydligen något jag bara drömmer om, men aldrig gör. Det övre skulle bli en kjol, men det har det inte blivit än. Det undre skulle jag snart komma på vad jag skulle göra med. Jag vet inte alls vad jag ska göra med det där tyget!


Och så var det stickade muddar med pärlor...


Just det, jag skulle avveckla att ta emot beställningar och därför har jag inte ens sagt något till personen ifråga som beställde utan helt enkelt inte gjort det. Jag gillar den inställningen.



Den där räven gjorde jag faktiskt en skiss på, på rutat papper, eller snarare på 6 rutade A4. Jag tror det blev alldeles för stort för en tröja som jag sen tänkte jag kunde sticka till ett barn, men det orkar jag inte göra om nu, för det var ju rätt mycket jobb att göra kryss och ringar på 6 A4-papper.


Ja, sånt här är kul, för jag hade faktiskt glömt bort att jag ville virka en väska. Det kanske är så att jag ska virka en väska och sen fodra den med det där tyget jag inte vet vad jag ska använda det till.

Inga kommentarer: