2013-04-07

Trädgårdsnörd

Vare sig ni vill det eller inte meddelar jag nu att wallinskaya.com kommer att få en ganska dramatisk ökning av trädgårdsinlägg så småningom. Jag behöver även tips på trädgårdsbloggar eller liknande sajter eftersom det lär finnas ett antal men jag kräver snygga och inspirerande bilder och snygg layout på den för att jag ska bli helt nöjd. Dessutom ska de ju innehålla sånt som jag är intresserad av. Vad är jag intresserad av? Jag har haft ett pin board på pinterest med titeln Garden & Greens ett tag nu. Ja, vilken fånig titel tänker jag nu när jag ser den men skitsamma. Det är innehållet som räknas. Här är mina favoritbilder när det kommer till trädgårdsinspiration med betoning på hittills.



ljusrosa pioner, vilken magisk dröm, bild härifrån


små mysiga gångar, med nedsänkta stenar i gräset, bild härifrån


ett lätt gotiskt växthus, bild härifrån


drömmer även om kulörta lyktor en sen sommarkväll


det bara svämmar över av blommor vid en stenmur, bild härifrån


en gisten gammal träbänk vill jag också ha, bild härifrån

1 kommentar:

Camilla sa...

Vackra inspirationsbilder! Jag fick (sommarhus-) trädgård för snart ett år sedan så ser gärna mer om trädgård på din blogg, själv är jag tokig i hortensior. Och så har jag hittat dig på Pinterest och börjat följa dig där!