2013-04-25

Veckostatus

Jag insåg att jag inte har något roligt att blogga om eftersom jag jobbat mycket den här veckan och tänker mer på bolåneränta än roliga projekt. Får jag tid över behöver jag den för att samla alla intryck och då spelar jag MS röj. Ja, det är sant. Dessutom...


...är jag trött på pågående stickprojekt så det går väldigt trögt. Den övre bilden jobbar jag med att fästa en miljon trådar på. Jag tar fem trådar om dagen för att jämna ut plågan. Den nedre bilden är riktigt tråkig att sticka på just nu. Rundstickning med många maskor. Vartannat varv är det ny färg var tredje maska och vartannat varv är helt svart. Så långtråkigt.


Istället för att sticka läser jag trädgårdstidningar. Bland annat om att odla som en indian.
Gör som Amazonas indianer och blanda träkol i jorden. (Trädgård och blommor) 

Varje dag tar jag en titt på pelargonen och hoppas att den här knoppen ska bli en blomma så det blir lite ljusrosa i krukan snart.


Och så en titt ner i tomatplantornas små kärl. Det växer lite varje dag och jag blir så nervös att vi inte ska hinna flytta innan det är dags att flytta plantorna till något större.


Och slutligen funderar jag på om jag ska sälja den här lilla barntröjan. Vad skulle jag ta betalt för den i så fall?




2 kommentarer:

Ester sa...

Å, det där är ju min favorittröja. Om jag hade en bebis skulle jag köpa den av dig på stört. Till vilket pris som helst! :)
Angående tomaterna så är det nog lugnt. De kommer sakta ner i växten när näringen i krukan tryter och de börjar tycka att det är för trångt. Så det är lite självreglerande, så att säga. När du sedan planterar om sätter de fart igen.
Kram

Wallinskaya sa...

Synd att du inte har en bebis!! Bra info på tomaterna. Känner mig genast lugnare.