2013-10-22

4 bloggtips

Ibland letar jag efter inspirerande bloggar eller bloggar med fina foton av vackra saker. Jag läser mestadels bloggar som handlar om sådant jag själv bloggar om förstås. Det blir bloggar om stickning, måleri, pyssel i allmänhet, foto, inredning och en del vintagebloggar. 

Här är dagens 4 bloggtips. Kika gärna in och lämna en kommentar.

bild från garn o barn
garn o barn är en ny blogg som min syster har startat. Min syster är en mycket fiffig kvinna som inspirerat mig mycket genom alla år. Hon skriver om odlingsexperiment, pysseltips och jag anar att det även kommer att handla en del om fiffiga tips till ensamstående tvåbarnsmödrar, stickning, ekologiskt leverne och mycket mer.

bild från hand made items
Hand made items är som en dagbok över Sofia i min syjunta gör för handarbeten. Efter en paus är hon tillbaka och berättar nu senast om vad helgens drejkurs resulterade i. Sofia skriver även om stickning och virkning men även om annat handarbete som hon provar på. 

bild från färgflickan Esmeralda
Färgflickan Esmeralda är verkligen som det låter - en färgflicka som målar fantastiska bilder med akvarell. Jag har aldrig träffat Esmeralda utan hittade bloggen när jag såg en kommentar från henne på Underbara Claras blogg. Trädgårds- och naturbilder blandas med hennes färgglada konstverk. Det blir man glad av.

bild från Jennie Bergius blogg

Jennie Bergius hittade jag till genom Esmeraldas blogg. Även Jennie målar akvarell och utöver måleriet får man ibland se en glimt av den västkustska idyllen hon bor i. Om man skickar något på posten till henne får man världens finaste tackkort så jag är lite sugen på att göra byteshandel med denna konstnär.

3 kommentarer:

Becka [fotoblogg] sa...

Tack för tipsen!

jennie sa...

Härliga tips och stort tack för att jag fick vara med :)
Det är jättesvårt att komma på något (har själv aldrig stickat)! Jag behöver nog fundera lite.. eller har du förslag? Det får bli något litet ifrån mig med, typ ett sånt där tackkort med valfritt motiv? :)

Hoppas att du har det toppenbra! <3 Jennie

Esmeralda Steén sa...

Nämen så fint av dig! Tack för de fina orden:) ska ta en titt på din syster och Sofias blogg också!