2013-10-17

Drejningshelg


I helgen är det dags för en andra drejningshelg i Kummelnäs. Förra gången det var kurs gjorde jag bland annat det som syns på bilden ovan. Det blir lätt mycket skålar när man tränar på att dreja men den här gången hoppas jag att det ska bli något mer. Skulle vilja göra fler muggar framför allt för att den enda jag gjorde sist, pajade i diskmaskinen. Det var även roligt att göra burkar med lock och det fick jag mycket hjälp med av experten sist, så den här gången vill jag nog prova att göra det mer på egen hand. Försöker febrilt leta efter användningsområden. Sist gjorde jag odlingspinnar som jag haft nytta av i trädgårdslandet. Med den erfarenhet jag nu besitter så kanske jag ska göra dem på ett annat sätt en sist - längre, smalare och tunnare.


1 kommentar:

Esmeralda Steén sa...

Men oj så fint! Du ser ju verkligen ut att kunna dreja:) så roligt!