2014-01-23

Litet frö


Jag har en jättestor burk som jag inte har direkt fyllt till bredden med fröpåsar men den passar liksom till det där med trädgårdsgrejer eftersom det är rosor på den. Alltså finns det några påsar på botten. Ihop med jord, ljus och vatten ska det här förhoppningsvis utvecklas till något fantastiskt till vårkanten.


Fröer jag köpte från Rara Växter redan i slutet av sommaren. Pak choi, sallatsmixar, stockros och kronärtskocka.


Har även sått blodapelsinkärnor och ett tomatfrö. Tomaterna jag hade i somras var inte så väldigt goda egentligen men ett litet frö kan väl få jobba åtminstone, så får jag fixa något bättre till våren. Nu ser jag allt som experiment och ser vad som kommer upp och inte. Noga har jag också skrivit vad som är satt i vad och skrivit en liten förklaring som jag hoppas inte kommer vattnas bort. Okej, jag skriver det här också.
K=kronärtskocka
P=Pak choi
S=Stockros
B=Blodapelsin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul! Smart med äggkartong, är det ett husmorsknep? Jag är sugen, dags för tomaterna nu? Hjälp please! Kram S

Wallinskaya sa...

Jag vet inte om äggkartong är varken bra eller dåligt, men det kändes smidigt att så i det och när något börjar gro tänkte jag bara lyfta ur det ur sin äggplats och sätta det i en kruka med lite mer jord. Tomaterna kan nog vänta lite till egentligen. Det får ju inte bli för stort inomhus heller tänker jag, men det går ju att så nu!