2014-01-09

Två jobb

Det händer inte så mycket annat pyssligt än jag stickar vidare på pågående projekt. Jag har nämligen fått jobb. Precis före jul, fick jag ett ryck och ville ta tag i det där med att byta jobb en gång för alla. Allting gick väldigt snabbt och jullovet gick åt till att smälta allt som skedde inom loppet av 24 timmar. Jag skrev en ansökan innan jag skulle gå och lägga mig en kväll, blev uppringd nästintill jagad, morgonen efter och erbjuden att komma på intervju samma dag. När jag kom hem från intervjun tog det inte lång tid innan telefonen ringde och jag fick jobbet.

Nu har jag två jobb fast ändå inte. Jag har varit på mitt nya jobb i två dagar och idag jobbade jag som vanligt på mitt gamla jobb. Det har fått följden huvudvärk, trötthet och svårt att göra annat än att vara riktigt passiv när jag kommit hem. Att läsa går inte för då snurrar tankarna kring alla mina jobbuppdrag. Att sticka funkar. Sticka framför tv:n med tv-program som inte ger så mycket intellektuellt utbyte. Det är vad jag gör. Om ni undrar vad jag gör alltså.

1 kommentar:

Esmeralda Steén sa...

Lärare är verkligen eftertraktade! Vi försöker rekrytera just nu, inte helt lätt så här i terminsstarten... hoppas att du ska trivas på ditt nya jobb!