2014-01-29

Wallinskayas recepttips

Jag har samlat några av mina smarriga grejer som jag lagt ut recept på
tidigare. Det är en vild blandning av bakverk, bröd och annat smaskigt. 
Håll till godo.


Lime- och chokladpaj. Så himla gott.



Saffranskladdkaka. För den som inte orkar baka lussekatter och äta 
saffransbakverk när det inte lackar mot jul.



En chokladkokosdryck som är mjölkfri.



Vitlöksbröd. Hett tips till den som vill göra något gott av ett gammalt bröd.



Hjärtats bröd. Jag älskar detta bröd och gör det gärnast av alla brödsorter.



Blåbärsglass och limeglass. Mjölkfritt (går ju även att göra med grädde förstås)



Hallonmumma. En sån där kaka som blev till av det som fanns hemma.



Kolapaj med lingon. Behöver jag säga något mer?



Halloncurd. För den som inte bara vill glufsa i sig hallonen som de är.



Jordärtskockssoppa. Har visst skrivit grädde i receptet men jag lagar
alltid denna med olivolja och iMat så den blir vegansk.

Inga kommentarer: