2014-05-26

Varberg

Nu har min nyfikenhet på Varberg stillats efter ett besök där i helgen. Jag har sett många bilder på kallbadhuset i Varberg och tänkt att jag vill åka dit bara för att se det. Nu har jag sett det och det var mycket riktigt väldigt vackert att se på. Den här bilden är ju tagen dagtid men förstå the beauty när solen är på väg ner. Det är det som är fint med västkusten. Jag har alltid bott närmast östkust så jag är inte direkt bortskämd.


Huvudsyftet med resan var att köpa en motorcykel. Vi kom dit på kvällen, bodde på hotell en natt och sen åkte vi hem igen. Det tog låååång tid att köra och hemresan var ju tråkigast eftersom min andra hälft inte åkte i bilen och jag hade glömt ta med något så viktigt som musik. 


Det fanns loppisar i Varberg förstås. En av dem var välgörenhet big time och då hade Varbergs trevligaste parkeringsvakter bestämt sig för att sätta böter på hälften av alla bilar. Det fanns inte en enda skylt om parkeringsregler vilket kändes helt sjukt och elakt mot alla människor som gjorde goda gärningar och handlade på loppis. Där säger jag tummen ner för Varberg. Jag köpte i alla fall en gammal engelsk burk för endast en tia. Fräsch var den också.


På tal om riktiga fynd från loppis (för allt som köps på loppis är ju inte fynd, vill bara förtydliga det). Jag besökte en lokal loppis i en park förra helgen. Då jag letat efter billiga kärl att sätta växter i på altanen blev jag very glad över att hitta två zinkhinkar för tio spänn styck, ursprungligen från IKEA. Återkommer när de fått något i sig.

Inga kommentarer: