2012-05-24

Hare Krishna

Resdagboken fortsätter...


Hare Krishna

måndag 2 februari 2009 GokarnaIndien
Datorn blev knäpp och allt jag skrivit försvann så nu ska jag försöka komma ihåg allt jag redan hade skrivit...

Det är 40 grader varmt, typ, jag uppskattar. Vet ju inte ens vad klockan är. Det är eftermiddag...

I natt fick jag för mig att jag hade fått loppor eftersom det kliade exakt överallt på kroppen och jag hade fått bett ungefär överallt också. Det var nog inte loppor eller så dödade jag dom med myggmedlet. Annars var det myggbett eller myror. Nu är jag ganska återställd igen.

På tal om djur så ser vi ganska mycket djur här. Kor och hundar är vanligt förekommande på stranden. I rummet och på dasset är ödlor och storögda grodor det vanligaste. Vissa av dom skräms mer än andra. Den som Kakan fick i huvudet häromkvällen eller den som dundrade in på toan (bild finns). Annars såg Emma och jag delfiner i vår lilla bukt. Jättefint i solnedgången. När vi åt middag häromkvällen kom det typ 10 kor springandes genom restaurangen, lite förvånande. Någon ville väl inte ha dom i köket kanske.

Vi gick till i Gokarna (the town) i lördags för att shoppa lite. Vi har blivit mycket bra på att pruta nu. Vi gick dit mest för att köpa solkräm och toapapper. Här på stranden finns många restauranger, men inga butiker. En del säljer lite annat men det är inte mycket. Sen har vi alla tusen strandförsäljare också.

Det är väldigt mysigt om kvällarna här (bland annat). Precis innan solen ska gå ner kommer allt folk ut på stranden. Jonglörer eller folk som spelar musik med fina trummor, sitra eller bara sjunger hare krishna. Några gör yoga eller akrobatiska tricks och några mediterar med solen framför sig.




Inga kommentarer: