2012-05-21

Paradiset på jorden

Resdagboken fortsätter...


Paradiset på jorden

fredag 30 januari 2009 GokarnaIndien
Hej

Jag har laddat upp lite bilder. Kände mig lite stressad eftersom jag hört rykten om att det kan komma in virus på minneskortet. Annars... kan jag inte direkt påstå att stressen infinner sig överhuvudtaget här.

Vi bor just nu på stranden. Kom hit i tisdags efter att ha rest i två dagar med tåg. Det enda vi gör här är att bada, sola lite, titta på kor, utnämna kor till olika äckelhetsskalor, gå på toa är också en vanlig syssla. Äta är också en stor händelse... Den här stranden tipsade en svensk tjej om på stationen och det är vi evigt tacksamma för. Vi åkte taxi från stationen till någonstans i typ öknen. Därifrån fick vi gå en bit med tunga väskor ner för ett berg och fick syn på paradiset. Det är en hippiestrand, mycket västerlänningar med långt hår och skägg, en hel del barn som leker med det ofräscha vattnet osv.

Resan hit var som sagt var lång. Första resan var till Kannur och tog typ 8-10 timmar. Vi skulle ha åkt vidare till någon nationalpark därifrån men ingen kände ens till dom så vi bestämde oss ganska snart för att åka vidare. Vi åkte ganska tidigt på morgonen (4.40) och kunde få liggplats i tåget. Konduktören låg också i vår avdelning och glodde hela tiden på mig när jag försökte sova.

På tåget träffade vi en familj som sålde gurkor på tåget. Det är mycket försäljare på tågen. Dom sålde religiösa klistermärken till oss också. Emma fick hålla i deras bebis som visst inte hade någon blöja sa hon fick kiss på byxor och i sin mp3-spelare som numera inte fungerar.

Dessutom träffade vi ett gäng 20-åriga studenter som pratade om fotboll och ville att vi skulle sjunga en sång för dom. Dom sjöng för oss och det har jag lite på film.

Det finns mycket kor på stranden. Dom må vara heliga men dom är riktigt snuskäckliga. På vårt hotell har vi små hundvalpar som är jättesöta. Dessutom väldigt mycket hundar här som är sällskapssjuka så på restaurangerna på kvällarna har man ett par stycken under bordet som sällskap.

Andra åkommor är att jag igår fick en massa bett på fötterna när jag promenerade på stranden. Säkert vattenloppor eller strandloppor.

Skulle kunna stanna här för alltid... typ. Det är verkligen helt underbart här.




Inga kommentarer: