2012-05-15

Polkagrisrandig tröja under skissning



Bara för att just den här grejen ser mer ut som en Marianne än något som jag tänker på inom mig hela dagarna som ett mönster på en kofta, betyder inte det att jag inte kan se en inre bild av en kofta som är polkagrisrandig. Den skulle kunna se ut så här ungefär med lite blått i.

Frågan är bara om det jag tänkt mig när det kommer till att sticka ränder på tvären, verkligen skulle kunna fungera. Jag har testat två varianter med grönt och vitt istället för rött.




Nu är detta ett ganska grovt raggsocksgarn, så jag testade vidare med något smäckrare garn.


Färgkombinationen är inte den snyggaste men det ser helt klart bättre ut med ett tunnare garn. Det kanske kan bli bra trots allt.

1 kommentar:

pop my heart. sa...

Jag tror att det kommer att bli väldigt snyggt!