2012-10-17

Flera bollar i luften

Jag fungerar ju som så att jag inte bara kan ha en enda stickning igång utan vill ha flera igång samtidigt, så att man kan variera sig. Inom detta får jag naturligtvis någon favorit som stickar om den andra, men det är skönt att veta att det går att plocka upp något annat när jag exempelvis kör fast eller helt enkelt tröttnar.

Nu har jag plockat upp den här gamla halsduken, det ska bli en halssnodd och jag kommer nog att sälja den.  Den är ljust, lite matt, grön och kommer bli så snygg. Problemet är att ull faktiskt kliar jättemycket mot mitt bröst och det känns inte helt bra att vara rädd för att få andnöd. Jag antar att det finns många där ute som inte lider av detta då ull är så bra för att det är naturligt och varmt och allt därtill du säkert kan läsa om på Wikipedia.


Det här är dock mitt huvudprojekt just nu. En gul beatniktröja.


Andra projekt som legat och dammat ett tag:

En kjol. Den blev jag riktigt sugen på att fortsätta med nu när jag fann den i stickekorgen.


Ett par fingervantar

Inga kommentarer: