2012-10-22

Skrivarcirkel


Nu är den startad: Wallinskayas skrivarcirkel. Med ett fan på Facebook ser jag att den kommer att växa i rasande fart, men det är ju inte storleken som räknas. Sa jag att det var jag som var det enda fanet på Facebook? Det är viktigt att vara pionjär.

Skrivarcirkeln funkar i korta drag så här:
Var fjortonde dag kommer en ny skrivuppgift upp på bloggen. Du är med om du vill och löser uppgiften. Deadline för uppgiften finns det alltid, min tanke är ungefär fjorton dagar efter att uppgiften kommit ut. Texten skickas till mig och sedan publiceras den på bloggen. Det är fritt fram att kommentera för vem som helst, men det finns tydliga och enkla regler för kommentarerna. Tanken med skrivarcirkeln är naturligtvis att det ska vara roligt både för de som är med och utför uppgifterna och för de som läser. Min ambition är alltså inte att skapa allt för svåra uppgifter. Läs mer på bloggen och sprid gärna vidare till personer som gillar att skriva.

En liten sneakpeak från bloggen och den första uppgiften.



Inga kommentarer: