2012-12-19

Pärlans Konfektyr


Världens godaste kolor kommer från Pärlans Konfektyr och det är verkligen en framgångssaga som går att läsa om här. Jag fick upp ögonen för kolorna eftersom de som kokar kolor dansar lindy hop och det gjorde ju jag också ganska mycket förut.

Att ge bort kolor i en fin ask är ett bra julklappstips eller present över huvud taget. Jag fick den här asken av mina kollegor när jag fyllde år. Min favorit är havssalt.


Vill man inte köpa något ätbart i julklapp går det ju lika bra att köpa deras väldigt fina och välarbetade bok. Den köpte jag till mig själv medan den kostade lite mindre.


Pärlans Konfektyr har fabrik, café och försäljning på Nytorgsgatan 38 på Södermalm. Kolorna säljs på betydligt fler ställen än så.

(Jag har inte fått betalt varken i kolor eller pengar för att skriva det här inlägget.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag fick boken i julklapp! :D Har du bakat eller kokat nåt från den ännu? Tips?
Kram Sofia

Ester sa...

Fick också boken i julklapp! :D
Jag har ikväll testat att göra rosmarin och hasselnöt-kolan. Den ska skäras upp imorgon, så då får vi se hur det blev, men jag provsmakade såklart på smeten efter att jag hällt upp, och det verkar mycket lovande! :)

Wallinskaya sa...

Kul att det är fler som har den, så att det blir större chans att bli bjuden på kolor ;)
Jag har ännu inte provat göra någon av dem, knappt läst i boken heller faktiskt, men det får det bli ändring på!!