2012-12-06

Stickad räv på tröjan

Jag skulle vilja sticka en tröja med ett mönster på, för det behöver jag verkligen träna på. Kanske är mönster det som får ersätta min obsession med flätstickning. Det har ju dykt upp en och annan räv på kläder har jag sett och det brukar ju oftast vara barn som har det, men ändå. Ett rävhuvud på framsidan av en stickad tröja? Kanske baksidan av rävhuvudet på baksidan? Eller en hel räv, där huvudet är större och kroppen lite mindre. I'm on to something, men jag känner att det här med att skapa den snygga räven behöver börja med att skapa en räv digitalt eller en skiss för hand och sedan pixla den. Det kan ta tid, men det borde ju inte vara värre än arbetet jag gjort med ett C till slipovern.

Tänk dig en räv sett framifrån:

Räv kommer härifrån


Fast en stickad räv, mitt på bröstet:

Tröjan kommer härifrån



Lite i stil med den här räven kanske, med mer fokus på huvudet som sagt och så en lite mindre kropp.

Räv kommer härifrån

Finns det någon frivillig som vill göra en skiss åt mig?

3 kommentarer:

petra sa...

Shit pommesfritt, vilket projekt! Jag tycker det låter rysligt avancerat, men en flätmästare borde klara allt. =)

Wallinskaya sa...

Neeeej, det blir inte så svårt ;)

Anonym sa...

Låter galet snyggt tycker jag iaf! //Sofia