2013-07-02

Syjunta i sommarkvällen

En medlem i syjuntan blev mamma i april och förra veckan fick vi äran att vara med på syjunta tillsammans med det lilla barnet. Han sov som en liten groda mot sin mors bröst medan hon hjälpte Sofia att nysta upp sitt orange garn.



Sofia virkade vidare på sina mormorsrutor.


Jag själv stickade vidare på en tröja jag påbörjade i påskas och som bara stickat på när jag varit i sällskap av någon av syjuntan. I början stickade jag lite på den när jag besökte mina föräldrar, men sen har ju liksom intresset för stickning dalat lite. Det kanske blir ändring på det när jag åker på semester.


I söndags kom Sofia hit på besök för första gången i nya huset och i trädgården förstås. Hon hade tagit med sig sin Wallinskaya-påse (!) och mormorsrutorna förstås. Observera också den vassa saxen hon håller i handen. Vid ett tillfälle tappade hon den som en kniv rakt ner i träet på altanen. Värsta samurajen!


Inga kommentarer: