2013-08-12

70-talet - jag har något emot det

När vi köpte huset sa säljaren att det första vi måste göra, som borde ha gjorts för längesen, var att byta taket på verandan. Jag vågar knappt titta på det för det är så trasigt och bräckligt. Dessutom ser det här ut som något 70-talet glömde kvar när vi gick vidare. Det ska hända grejer på fasaden också. Tyvärr har jag bara fula och miserabla bilder nu. 


Dörren ska vi inte byta ut i det här läget men det går säkert att piffa till den. Syns att något satt längst ner på den tidigare men numera har tagits bort. Panelen är fruktansvärd för att inte tala om räcket på trappan. Jag kan kort och gott säga att det mesta ser hemskt ut. Lampexperten i förhållandet har bytt den gamla kissfärgade lyktan till en funkisbula men någon har visst för några år sedan varit smart och kopplat ur elen så den fyller, sitt namn tills trots, inte sin funktion. Slutligen undrar jag varför det sticker upp en stege från taket som är böjd och säkerligen livsfarlig att använda.


Här fick jag till det med lite barr i vänsterhörnet. Det hör ju också lite till den här 70-talskänslan. Brunt, brunt och åter brunt. Nu vill jag inte titta på det här längre, men det måste alltid finnas före- och efterbilder tycker jag.

Inga kommentarer: