2012-04-15

Anekdoter från april förra året

För ett år sedan bytte jag adress för bloggen - wallinskaya.com. Ganska nyligen tog jag beslutet att fortsätta ha den titeln. Vad pysslade jag klart för ett år sen? 

Jag stickade en gul halssnodd till min kollega i tjockt och gosigt Eskimogarn. Jag har sett henne använda den flera gånger på jobbet.

 Jag gjorde ett kakfat med hjälp av ett lerfat, svart färg, vit färg, servetter, guldigt papper och lack. Decoupage kallas det även för. Det har jag aldrig använt. Det står och skäms i ett skåp i köket.

Jag stickade ett par roströda vantar med något som kom att kallas våffelmönster eller struktur kanske det snarare är. Planen från början var att göra något helt annat. Jag gillade aldrig färgen, försökte sälja dem, men ingen köpte dem. 




Jag sydde en prickig tygpåse till min danskamrat, rött tyg med vita prickar på. I den låg det alla möjliga saker som kan vara bra att ha danssammanhang. Den har använts flitigt och senast jag såg den hängde den på ett dörrhandtag hemma hos danskamraten i fråga.





Jag stickade ett par torgvantar till min systers kompis som var på besök i Stockholm. Tunna, mörklila och med rosa virkade cirklar på. Om de har använts flitigt har jag ingen aning om eftersom hon som äger dem bor i Malmö och vi ses inte så ofta.




Jag tog sönder en brun tunika som jag aldrig hade använt för att den var alldeles för stor för mig. Av den tygbiten gjorde jag en liten sjal, som ett experiment. Virkade en frans i rosa som jag sydde på med hjälp av garnet som den virkades i. Jag diggar färgkombinationen med sjalen i sig blev ganska oanvändbar.




1 kommentar:

Ester sa...

Oj, att du haft bloggen så länge nu! Över ett år. Och har hunnit producera så mycket! Way to go. :)