2012-04-05

Den svarta mössan

Jag har ju inte skrivit så mycket om min svarta mössa och nu är den redan klar. Det blev så eftersom jag plötsligt tröttnade på kjolen och inte kunde fortsätta med koftan som behövde stickor som jag inte hade (alltid lika dumt att upptäcka sådant när affärerna redan har stängt för kvällen). Tur att jag har flera projekt på gång samtidigt. Synd att jag inte hann klart innan våren kom för nu behövs ingen mössa och tur är väl det.

Sluttampen


Kondomvarning på toppen

Kanske behöver smycka ut den med en rosett. Får se hur det blir med det.

Garn: Eskimo
Stickor: 5,5 
Upplägg: 56 maskor
(Om jag skulle sticka en mössa igen skulle jag nog lägga upp lite fler maskor, 60 stycken.)

1 kommentar:

Ester sa...

Minskningen ser ju perfekt ut, ända tills precis på slutet .. ;) Kram!