2012-04-06

Lägg arbetet åt sidan


Ibland lägger man ju stickningen åt sidan. Häromdagen plockade jag fram den här koftan och jag hade kommit riktigt långt tyckte jag. Började mäta och tänkte att nu är det dags att följa beskrivningen efter att ha frångått den ett tag. Dags att göra intagningar för ärmar. Spännande. Den här koftan stickas i ett stycke, alltså fram- och bakstycke ihop på rundsticka. Ganska smart när det är något som tar lång tid för annars är risken att det blir ojämnt beroende på om man är arg, trött eller glad när man stickar. Intagningarna för ärmar skulle ske någonstans och jag fick göra avancerade ekvationer för att räkna ut var det skulle ske (eftersom jag frångått beskrivningen). Mycket bra att repetera sina mattekunskaper ibland. Framför allt eftersom jag bestämt mig för att reparera ett stort hål i mitt gymnasiebetyg - Matematik C. Nåväl, när jag gjort intagningarna klart och var svettig efter allt räknande, stod det i beskrivningen "lägg arbetet åt sidan". Inte för att vila utan för att börja sticka ärmarna.

Och efter maniskt stickande har jag kommit så här långt med första ärmen. Upp till armbågen ungefär.



1 kommentar:

petra sa...

Vad produktiv och duktig du är!