2012-08-19

Citronvattnet


Jag har skrivit om det tidigare - magen. Det går i perioder. Efter semester och en massa godsaker skulle en utrensning behövas igen, men just nu gör jag en homeopatisk behandling som jag vill avsluta innan jag gör något annat. Tillsammans med den, för det smakar inget vidare och behöver glömmas bort med något annat drickbart, tar jag ett glas med pressad citron och vatten. Ett tips som jag fick av en kollega någon gång i våras, mot magkatarr. Jag vet inte vad som gör vad i kroppen, men jag tycker att det där glaset hjälper till att få ordning på syrorna i magen. Det är något med hur den sura citronen gör att det som är surt i magen inte längre är så surt. Obegripligt hur det blir så men jag gillar den idén. Det känns bra och det är huvudsaken.

Inga kommentarer: