2012-08-10

Stockholm cruising - en social utflykt

Nu ska jag göra ett inlägg om bilar. Jag har aldrig varit intresserad av bilar mer än att använda dem till att köra i eller som när jag var liten, att leka med. Fortfarande har jag inte blivit intresserad fast någon drar med mig på bilträffar eller liknande ibland. Jag vill helt enkelt inte vara en bilintresserad person. Det passar inte min image. Däremot kan de vara snygga att se på om det är den typen av bil alltså och jag kan inte heller hålla för öronen när någon vill glänsa med sina kunskaper om bilar.

En gång om året fylls Sveavägen av bilar. Eh, den fylls av bilar varje dag. En gång om året fylls den av gamla bilar, snygga bilar, bilar som släpper ut så sjukt mycket avgaser att det sticks i ögonen och det känns som man hamnat i en regnskog när man lämnar vägen efter några timmar. Det är raggare, gubbar, fulla fjortisar, poliser, fulla killar, folk som kastar flaskor i ren ilska, svarta streck på asfalten, nakna rumpor i sidofönster, rävsvansar i antennen och tärningar i backspegeln. Det är liksom landet i storstan. Det är kaos och det är läge att gapa och förvånas över djuriska beteenden bland människor som bara ville vara lite rebelliska. Det är även läge för att ta fram kameran.

Korsningen Sveavägen - Odengatan

Samma korsning, inga trafikljus är igång, vanliga bilister förstår ingenting

 Mannen i traktorn var tydligen hetast 

 Med lilla lyktan

En byl







Ljuslykta med keps





Tvättäkta raggare

Bil med keps

En BMW

1 kommentar:

sandralinnea sa...

Jag gillar inte bilar så den fina farbrorn med traktorn får min helhjärtade röst!