2012-08-30

Jag kopierar den

bilden är från knitty
Jag vill sticka den här tröjan: Beatnik. Problemet är att jag bara har en beskrivning på engelska och jag tycker det är svårt nog att hålla mig till en beskrivning på svenska och förstå den. Hur som helst vill jag sticka en grön eller gul. Kanske ska jag fokusera på att börja med att ta reda på hur många nystan jag behöver köpa. Just nu har jag fastnat i att översätta beskrivningen och jag fattar inte mycket av direktöversättningen från google "Sätt vänster sticka, bakifrån och fram, enligt tråd som löper mellan sista maskan på vänster st och första syr på höger st, aviga här sömmen." 

Men jag har bilder och jag vet hur man mosstickar och gör olika typer av flätstickningar eller som det tydligen kallas numera "kabelstickning". Det kanske bara är att kolla och göra sin egen version. Det enda jag egentligen vill veta är hur många maskor det går åt när man flätstickar en tröja eftersom det drar ihop sig mer med flätor än vid släta. Och hur många nystan ska jag köpa, det är bra att veta.


bilden är från Clara stickar

Inga kommentarer: