2012-08-26

Smoothiesexperiment

Det finns så många goda smoothies men nästan alltid innehåller de yoghurt och jag tycker ju jättemycket om det, men vill samtidigt försöka undvika mjölkprodukter så mycket det går. Det är likadant med vetemjölsprodukterna och sockret, de ska bort och börjar med att skära ner på mjölken och mjölet i frukosten. Sockret använder jag bara de gånger jag käkar flingor eller liknande och det ska förstås också bort. Alltså måste jag försöka hitta goda smoothies utan mjölkprodukter, att göra själv alltså. Det var inte så svårt, men det är svårt att få alla smaker att komma fram, annars smakar allt gärna banan. Jag ska presentera mina två smoothiesexperiment den här helgen.

Lördagssmoothie

En pressad apelsin
En banan
7 st jordgubbar



Resultatet blev gott men apelsinsmaken fanns inte där alls och då ska jag nämna att det var en väldigt smakrik och saftig apelsin jag använde mig av.


Söndagssmoothie

En skvätt havredryck
En banan
Ett gäng blåbär



Resultatet blev att den bara smakade banan men hade fått en blå färg.


Nästa helg ska jag göra större satser och inte snåla med de andra smakerna och låta bananen hålla sig på sin kant.

Inga kommentarer: