2014-07-03

Färgerna är helt fel

Växter och djur gör lite som de vill. Men folk som säljer växter eller rötter eller frön borde ju vara lite mer ärliga. När jag var på trädgårdsmässan köpte jag knölar/rötter (minns inte vad det var) till liljor av sex olika sorter. Jag valde ut liljor som skulle bli vita eller ljust rosa. Och så köpte jag tre luktpionrötter som skulle bli babyrosa. Pionerna har vuxit upp bra. Av sex liljor har tre kommit upp ur jorden. Två av dem har börjat visa färg. ORANGE! Jag tycker inte att orange liljor hör hemma i min babyfärgade rabatt.


Fast ingenting som blommar där är varken vitt eller ljusrosa så jag får nog ge upp helt enkelt. Nävan jag fick av pappa förra året är åtminstone mycket fin och har en fin färg.


Så kom ihåg nu: köp inte liljor och riddarsporrar heller för den delen på Trädgårdsmässan.

1 kommentar:

Petra sa...

Vilket blomsterbedrägeri! Väldigt läcker orangefärg dock...